آمونیوم بای فلوراید

آمونیوم بای فلوراید Ammonium bifluoride از محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی شادرام شیمی می باشد که در زیر شما عزیزان می توانید تمامی اطلاعات لازم در این خصوص را مشاهده نمایید و از کاربردهای این محصول به صورت کامل آگاهی پیدا نمایید.

آمونیوم بای فلورید NH4FHF ترکیبی نه چندان نام آشنا در صنایع مختلف است که علی رغم کاربرد هایش ، اکثرا آشنایی زیادی با این ترکیب وجود ندارد.

این ترکیب دارای جرم مولی 57.044 گرم بر مول می باشد.

آمونیوم بای فلوراید جزو مشتقات اسید فلوریدریک بوده جزو ترکیبات خورنده می باشد و در کار با آن در جاهای مختلف بایستی بسیار مواظب بود.

همچنین این ترکیب با توانایی که در تولید آمونیاک دارد، سمی است و این ویژگی کار با آن را دوچندان سخت تر و خطرناک تر می کند.

این ترکیب شامل یک مولکول هیدروژن فلورید و آمونیوم فلورید به همراهش می باشد.

آمونیوم بای فلوراید معمولا به صورت پودر سفید رنگ جامدیافت می شود و همچنین بدون بو می باشد.

کریستال آن در شبکه رمبیک یا تتراگونال متبلور می شود.

آمونیوم بای فلوراید دارای دمای ذوب حدودی 125.6 درجه سانتی گراد و نقطه جوش 240 درجه سانتی گراد می باشد که بسیار نیز بالا نیستند.

چگالی آن حدود 1.5 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

این ترکیب در اتانول حدود 90 درصد حل می شود و حلالیت خوبی دارد.

اگر آمونیوم بای فلوراید را حرارت دهیم دود های سمی متشکل از هیدروژن فلورید ، نیتروژن اکسید و آمونیاک ساطع می کند .

آمونیوم بای فلوراید در کنار اسید هیدروفلوریک و سایر ترکیبات فلوئور پایه جزو محصولات گروه صنعتی شادرام شیمی بوده و در صنایع مختلفی کاربرد دارد . در اینجا برخی کاربردها ذکر شده است:

کاربردهای آمونیوم بای فلوراید

  • آمونیوم بای فلوراید همانطور که گفته شد خورنده می باشد و در کارخانه بازیافتی سیمان و شیشه از این ویژگی به نحوی استفاده کرده اند که با استفاده آز آن ناخالصی ها را از شیشه و سیمان جدا کرده و با درصد خوبی آن را بازیافت کنند.
  • در کارخانه جات تولیدی مواد پاک کننده و شوینده ترکیب به عنوان ماده اولیه به چشم می خورد بخصوص در تولید صابون و شامپو.
  • از این ترکیب موادی در برخی کارخانه ها ساخته می شود که آن را محافظ وسایل خانگی می نامند و معمولا آن را بر سطح وسایلی چوبی مانند میز و صندلی می کشند.
  • در کارخانه های تولید رنگ از آمونیوم بای فلوراید جهت تولید ترکیب زد زنگ نیز استفاده می کنند و آن را در سطح فلزات قرار می دهند تا از زنگ زدگی جلو گیری کند.قدرت آن در ضد زنگ بودن و کیفیتی که ایجاد می کند باعث می شود که اکثر ماشین های صنعتی کارخانه ها بخصوص کارخانه های غذایی از آن استفاده زیادی ببرند.
  • در کارخانه های تولید فلزات این ترکیب باز به کار می آید و آن را در قسمت شکل دهی و اصلاح ضایعات شکلی محصول نهایی به کار می برند و به دلیل خاصیت خورندگی که دارد باعث می شود که قسمت های زائد آن راحت تر از آن جدا شوند.
  • در برخی آزمایشات شیمیایی در آزمایشگاه ها آزمایشاتی شکل می گیرند که در آن آهک محصولی مزاحم می باشد که در آن قسمت می توان از آمونیوم بای فلوراید استفاده کرد و آهک را حذف نمود.
  • در صنعت عکاسی و فیلمبرداری باز این ترکیب نقش خود را نشان می دهد و در تولید برخی مواد لازم عکاسی چه عکاسی معمولی و چه آزمایشگاهی به کار می آید و موجب بهبود کیفیت می گردد.
  • در آزمایشگاه ها معمولا استفاده دیگری که از آمونیوم بای فلوراید می شود این است که آن را به عنوان اصلاح کننده برخی واکنشات شیمیایی معین،تعیین می کنند.
  • در کارخانه بازیافت کاغذ نیز از این ترکیب بهره برده می شود در هنگام بازیافت و تشکیل خمیر آن را به خمیر کاغذ می افزایند و موجب می شود که خمیر رنگ روشن تری پیدا کند.
  • در برخی کارخانه ها و صنایع بزرگ که مواد دفعی و گاز های صنعتی و گلخانه ای زیادی تولید می کنند از این ترکیب به عنوان حذف کننده گاز صنعتی استفاده می شود.
  • در شرکت های معماری که در حوضه ساخت ساختمان ها فعالیت می کنند این ترکیب در ساخت کفپوش ها ،عایق بندی مکان های مختلف ساختمان و کاشی کاری کف کاربرد فراوانی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیر فروش: 09181306691

مدیر مالی: 09360099198

دفتر فروش : 38100534-083

دفتر کارخانه :34735346-083

ایمیل: sales@shadramco.com